KVKK Politikası
Buradasınız: Anasayfa / KVKK Politikası
KVKK Politikası

KVKK Politikası

 

MÜŞTERİ KİŞİSEL VERİLERİNİN İŞLENMESİNE İLİŞKİN AYDINLATMA METNİ

Kişisel verilerin korunması İNNOVA SARF MALZEMELERİ ELEKTRİK ELEKTRONİK SANAYİ VE TİCARET LİMİTED ŞİRKETİ (“İNNOVA”) için önemli bir konudur. İNNOVA veri sorumlusu olarak, 6698 Sayılı Kişisel Verilerin Korunması Kanunu’na (“KVKK”) uyum sağlanması için KVKK’nın öngördüğü ilkelere ve yükümlülüklere uygun hareket etmektedir.

Bu Aydınlatma Metni www.innovatrade.com.tr internet sitesini (“İnternet Sitesi” veya “Site”) ve innovatrade.com.tr mobil uygulaması (“Mobil Uygulama”) aracılığıyla kişisel verisi işlenen ilgili kişileri (“Kullanıcı”) bilgilendirmek amacıyla hazırlanmıştır.

VERİ KATEGORİLERİ VE ÖRNEK VERİ TÜRLERİ

İNNOVA tarafından işlenen kişisel verilere aşağıdaki tabloda yer verilmiştir:

Üye Müşteri Kişisel Verileri

Kimlik Bilgileri

Ad, soyadı, doğum tarihi, cinsiyeti, T.C. kimlik numarası.

İletişim Bilgileri

Cep telefonu, e-posta adresi, adres, posta kodu, sabit telefon.

Ödeme Bilgileri

Vergi dairesi, fatura bilgileri, ödeme yöntemi bilgileri.

Üyelik Bilgileri

Üyelik bilgisi, üyelik ID numarası, parola.

Müşteri İşlem Bilgileri

Satın alınan ürün/ürünler, alışveriş tutarı ve alışveriş tarihi dahil siparişe ilişkin bilgiler, ticari iletişim izni, faydalanılan kampanyalar/yarışmalar, kullanılan kuponlar ve mağaza çekilişleri.

İşlem Güvenliği Bilgileri

IP adresi, kullanıcı işlem kayıtları.

Pazarlama Bilgileri

İlgili kişinin verdiği ticari elektronik ileti iznine istinaden gönderilen pazarlama amaçlı sms, e-posta mesajları veya çağrı merkezi tarafından yapılan aramalar, çerez kayıtları, hedefleme bilgileri, alışkanlık ve beğenileri gösteren değerlendirmeler.

Görsel ve İşitsel Veriler

Çağrı merkezi görüşme kayıtları, ürün yorumları kısmına eklenen fotoğraflar.

Lokasyon

Tarayıcı ayarları aracılığıyla izin vermeniz halinde İnternet Sitesi tarafından otomatik olarak elde edilen veya sizin tarafınızdan manuel olarak eklenebilen, bulunduğunuz konum verisi.

Hukuki İşlem Bilgileri

Verilen hizmetin başlama ve bitiş zamanı, yararlanılan hizmetin türü, onay verdiği üyelik sözleşmesi, İNNOVA tarafından sunulan hizmetlerden faydalanılmasını sağlayan sair hukuki metinler ve sözleşmeler.

Talep ve Şikâyet Bilgileri

İlgili kişinin satın almış olduğu ürün veya hizmete ilişkin Site, Mobil Uygulama, sosyal medya hesapları veya çağrı merkezi üzerinden ilettiği şikâyet ve/veya talepler ile bu istemlerin değerlendirilmesi veya yönetimi sürecinde yapılan işlemlere ilişkin kayıtlar.

 

KİŞİSEL VERİLERİN İŞLENME AMAÇLARI VE DAYANILAN HUKUKİ SEBEPLER

KVKK’nın 5. maddesi kişisel veri işlemenin hukuki sebeplerini düzenlemektedir. Aşağıdaki tabloda, kişisel verilerin İNNOVA tarafından hangi amaçlar ve hukuki sebepler ile işlendiğine yer verilmektedir:

Aktarılan Kişisel Veriler

Aktarımın Amacı

Alıcı Grubu

Dayanılan Hukuki Sebepler

Kimlik Bilgileri, İletişim Bilgileri, Ödeme Bilgileri, Üyelik Bilgileri, Müşteri İşlem Bilgileri, İşlem Güvenliği Bilgileri, Pazarlama Bilgileri, Pazarlama Bilgileri, Görsel ve İşitsel Veriler, Hukuki İşlem Bilgileri, Talep ve Şikâyet Bilgileri

Yetkili kişi, kurum veya kuruluşların Şirketimizden talepte bulunması ya da bu kurumlara bildirim yapılmasının hukuki yükümlülüklerimiz çerçevesinde gerekli olduğu durumlarda bilgi paylaşımı yapılması.

Yetkili kişi, kurum ve kuruluşlar

Kişisel veri işlemenin kanunlarda açıkça öngörülmüş olması (KVKK md. 5/2-a)
Veri sorumlusunun hukuki yükümlülüğünü yerine getirebilmesi için veri işlemenin zorunlu olması (KVKK md. 5/2-ç)

Kimlik Bilgileri, İletişim Bilgileri, Müşteri İşlem Bilgileri, Lokasyon

Siparişe konu ürünün hazırlanması, teslim edilebilmesi ve sipariş yönetiminin sağlanması.

İNNOVA ile iş birliği yapan satıcılar ve kargo şirketleri

Bir sözleşmenin kurulması veya ifasıyla doğrudan doğruya ilgili olması kaydıyla, sözleşmenin taraflarına ait kişisel verilerin işlenmesinin gerekli olması (KVKK md. 5/2-c)

Kimlik Bilgileri, İletişim Bilgileri, Üyelik Bilgileri, Müşteri İşlem Bilgileri, Pazarlama Bilgileri, Pazarlama Bilgileri, Talep ve Şikâyet Bilgileri, Lokasyon

İNNOVA’ nın şirket politika ve kurallarına uyumluluğun sağlanması, denetim ve raporlama süreçlerinin yürütülmesi, ürün ve hizmetlerin geliştirilmesi ve iyileştirilmesi, daha iyi bir alışveriş deneyiminin sağlanması ve Üye Müşteri memnuniyetinin ve bağlılığının arttırılmasına yönelik faaliyetlerin yürütülmesi, bu amaçlarla üçüncü taraflarla iş birliği kurulması.

Şirketimizin hizmet sağlayıcıları ve iş ortakları

Bir sözleşmenin kurulması veya ifasıyla doğrudan doğruya ilgili olması kaydıyla, sözleşmenin taraflarına ait kişisel verilerin işlenmesinin gerekli olması (KVKK md. 5/2-c)
İlgili kişinin temel hak ve özgürlüklerine zarar vermemek kaydıyla, veri sorumlusunun meşru menfaatleri için veri işlenmesinin zorunlu olması (KVKK md. 5/2-f)

Kimlik Bilgileri, İletişim Bilgileri, Ödeme Bilgileri, Üyelik Bilgileri, Müşteri İşlem Bilgileri, İşlem Güvenliği Bilgileri, Pazarlama Bilgileri, Pazarlama Bilgileri, Görsel ve İşitsel Veriler, Hukuki İşlem Bilgileri, Talep ve Şikâyet Bilgileri, Lokasyon

Üçüncü taraflardan ürün/hizmet desteği alınması (örneğin, e-posta gönderilebilmesi için destek alınan altyapı sağlayıcısı ile iş birliği kurulması).

Tedarikçiler, iş ortakları, yetkili ödeme kuruluşları

 

KİŞİSEL VERİLERİ ELDE ETME YÖNTEMLERİ

İNNOVA kişisel verileri, İnternet Sitesi, Mobil Uygulama, çağrı merkezi ve e-posta gibi elektronik kanallar üzerinden tamamen otomatik ve kısmen otomatik yöntemlerle elde etmektedir. Belirli durumlarda veriler fiziki ortamda, veri kayıt sisteminin parçası olmak kaydıyla otomatik olmayan yöntemlerle de elde edilmektedir (örneğin, bize posta kanalıyla belge iletmeniz halinde).

 

KİŞİSEL VERİLERİN KİMLERE VE HANGİ AMAÇLA AKTARILACAĞI

İNNOVA kişisel verileri yalnızca işbu Aydınlatma Metninde belirtilen amaçlar doğrultusunda ve KVKK’nın 8. ve 9. maddelerine uygun olarak aktarmaktadır.

 

Aktarılan Kişisel Veriler

Aktarımın Amacı

Alıcı Grubu

Dayanılan Hukuki Sebepler

Kimlik Bilgileri, İletişim Bilgileri, Ödeme Bilgileri, Üyelik Bilgileri, Müşteri İşlem Bilgileri, İşlem Güvenliği Bilgileri, Pazarlama Bilgileri, Pazarlama Bilgileri, Görsel ve İşitsel Veriler, Hukuki İşlem Bilgileri, Talep ve Şikâyet Bilgileri

Yetkili kişi, kurum veya kuruluşların Şirketimizden talepte bulunması ya da bu kurumlara bildirim yapılmasının hukuki yükümlülüklerimiz çerçevesinde gerekli olduğu durumlarda bilgi paylaşımı yapılması.

Yetkili kişi, kurum ve kuruluşlar

Kişisel veri işlemenin kanunlarda açıkça öngörülmüş olması (KVKK md. 5/2-a)
Veri sorumlusunun hukuki yükümlülüğünü yerine getirebilmesi için veri işlemenin zorunlu olması (KVKK md. 5/2-ç)

Kimlik Bilgileri, İletişim Bilgileri, Müşteri İşlem Bilgileri

Siparişe konu ürünün hazırlanması, teslim edilebilmesi ve sipariş yönetiminin sağlanması.

İNNOVA ile iş birliği yapan satıcılar ve kargo şirketleri

Bir sözleşmenin kurulması veya ifasıyla doğrudan doğruya ilgili olması kaydıyla, sözleşmenin taraflarına ait kişisel verilerin işlenmesinin gerekli olması (KVKK md. 5/2-c)

Kimlik Bilgileri, İletişim Bilgileri, Üyelik Bilgileri, Müşteri İşlem Bilgileri, Pazarlama Bilgileri, Pazarlama Bilgileri, Talep ve Şikâyet Bilgileri

İNNOVA’nın şirket politika ve kurallarına uyumluluğun sağlanması, denetim ve raporlama süreçlerinin yürütülmesi, ürün ve hizmetlerin geliştirilmesi ve iyileştirilmesi, daha iyi bir alışveriş deneyiminin sağlanması ve Üye Müşteri memnuniyetinin ve bağlılığının arttırılmasına yönelik faaliyetlerin yürütülmesi, bu amaçlarla üçüncü taraflarla iş birliği kurulması.

İNNOVA’nın hizmet sağlayıcıları ve iş ortakları

Bir sözleşmenin kurulması veya ifasıyla doğrudan doğruya ilgili olması kaydıyla, sözleşmenin taraflarına ait kişisel verilerin işlenmesinin gerekli olması (KVKK md. 5/2-c)
İlgili kişinin temel hak ve özgürlüklerine zarar vermemek kaydıyla, veri sorumlusunun meşru menfaatleri için veri işlenmesinin zorunlu olması (KVKK md. 5/2-f)

Kimlik Bilgileri, İletişim Bilgileri, Ödeme Bilgileri, Üyelik Bilgileri, Müşteri İşlem Bilgileri, İşlem Güvenliği Bilgileri, Pazarlama Bilgileri, Pazarlama Bilgileri, Görsel ve İşitsel Veriler, Hukuki İşlem Bilgileri, Talep ve Şikâyet Bilgileri

Üçüncü taraflardan ürün/hizmet desteği alınması (örneğin, e-posta gönderilebilmesi için destek alınan altyapı sağlayıcısı ile iş birliği kurulması).

Tedarikçiler, iş ortakları, yetkili ödeme kuruluşları

 

Üye Müşterilerin İNNOVA'ya kurumsal Whatsapp hattı üzerinden ulaşması halinde, Whatsapp platformunun yurt dışından sunulan bir hizmet olması dolayısıyla, kişisel veriler yurt dışına gönderilmiş olacaktır. Üye Müşterilerin kişisel verilerini Whatsapp kullanmak suretiyle yurt dışına göndermek istememesi halinde, İNNOVA'nın sunduğu diğer iletişim imkanlarını kullanabilecektir.

 

 

 

 

 

 

 

İLGİLİ KİŞİLERİN KİŞİSEL VERİLERİ ÜZERİNDEKİ HAKLARI

KVKK’nın 11. maddesi uyarınca kişisel verilerinizin işlenmesine ilişkin belirli haklara sahipsiniz. Sahip olduğunuz haklar aşağıda sıralanmaktadır:


  1. Kişisel verilerinizin işlenip işlenmediğini öğrenme,

  2. Kişisel verileriniz işlenmişse buna ilişkin bilgi talep etme,

  3. Kişisel verilerinizin işlenme amacını ve amacına uygun kullanılıp kullanılmadığını öğrenme,

  4. Kişisel verilerinizin yurt içinde veya yurt dışında aktarıldığı 3. kişileri bilme,

  5. Kişisel verileriniz eksik veya yanlış işlenmişse bunların düzeltilmesini isteme,

  6. KVKK’nın 7. maddesinde öngörülen şartlar çerçevesinde kişisel verilerinizin silinmesini veya yok edilmesini isteme,

  7. Kişisel verilerinizin KVKK’nın 7. maddesi kapsamında silinmesi veya yok edilmesi ve kişisel verilerinizin eksik veya yanlış işlenmiş olması halinde bunların düzeltilmesine ilişkin taleplerinizin, kişisel verilerin aktarıldığı üçüncü kişilere bildirilmesini isteme,

  8. Kişisel verilerinizin münhasıran otomatik sistemler ile analiz edilmesi nedeniyle aleyhinize bir sonucun ortaya çıkmasına itiraz etme,

  9. Kişisel verilerinizin kanuna aykırı olarak işlenmesi sebebiyle zarara uğramanız hâlinde zararın giderilmesini talep etme.


Kişisel verileriniz üzerindeki haklarınızı kullanmak amacıyla; innovatrade.com.tr internet sitesi, mobil uygulaması ve mobil sitesi içindeki “Hesabım” bölümünden hesabınıza erişebilir ve gerekli değişiklik, güncelleme ve/veya silme gibi işlemleri yapabilirsiniz.

İNNOVA tarafından işletilen elektronik ticaret platformlarının web sitesi veya mobil uygulamasında yer alan “Başvuru Formu”’nda belirtilen aşağıdaki yöntemlerle başvurunuzu yapabilir ve haklarınızı kullanabilirsiniz.

  • Talebinizi, sistemlerimizde kayıtlı e-posta adresinizi kullanarak kvkk@innovatrade.com.tr adresine,
  • Talebinizi, kayıtlı elektronik posta (KEP) adresiniz aracılığıyla innovaelektrikelektronik@hs01.kep.tr  adresine güvenli elektronik imza veya mobil imza aracılığıyla,
  • Talebinizi, kimliğinizi tevsik edici belgeleri de ekleyerek yazılı olarak, Güzelevler Mahallesi 2067/2 Sokak G Blok 9/2 İç Kapı Numarası:19 YÜREĞİR/ADANA adresine gönderebilirsiniz.


Taleplerinizi ayrıca, Veri Sorumlusuna Başvuru Usul ve Esasları Hakkında Tebliğ’de belirtilen diğer yöntemleri de kullanarak bize iletebilirsiniz.

 

  • Çerez (Cookie) Kullanımı

 

İNNOVA tarafından www.innovatrade.com.tr sitesinde çerezler kullanılmaktadır. Çerez Politikasında web sitemizde kullanılan çerezlere, bu çerezlerin kullanım amaçlarına ve çerezlerin hangi sürelerle aktif olduklarına yer verilmiştir. Çerez kullanımımız hakkında detaylı bilgi için lütfen Çerez Politikası’nı inceleyiniz.

 

 

  • Aydınlatma Metninde Yapılacak Değişiklikler

İNNOVA, işbu Aydınlatma Metninde her zaman değişiklik yapabilir. Bu değişiklikler, değiştirilmiş yeni Aydınlatma Metninin yayınlanmasıyla birlikte derhal geçerlilik kazanır. İşbu Aydınlatma Metnindeki değişikliklerden haberdar olmanız için, tarafınıza gerekli bilgilendirme yapılacaktır.



Güncellenme Tarihi: Kasım 2023

Detaylı Bilgi İçin Bizi Arayın